Selasa, 23 April 2013

Hadiah Hari Lahir Dari Kakak

 
"Selamat Hari Tua Ibu"
 
 
bukan lerr...
 
 
"Selamat Hari Lahir Ibu"
 
Bunga dan frame gambar tu hadiah kakak untuk ai... ibu kesayangan dia la...
Entah ari apa pun dah tak ingat... balik keja mula-mula tu tak perasan ada hadiah atas side table. Tapi bila melintas nak masuk toilet baru perasan ada bungkusan kuning ngan bunga sekuntum... ishhh apa pulak nie... rupa-rupanya... kakak bagi hadiah hari lahir kat saya. Patut la pagi tue, sebelum pergi sekolah dia ada mintak duit lebih dari biasa... rupanya nak beli dan kasi hadiah kat ibu... kakak ada duit tapi tak cukup... dia kumpul duit semata-mata nak beli hadiah untuk ibu. Wahhhhh!!!! tersentuh hati ibu bila dengar kakak cakap macam tue...
Kakak... terima kasih banyak-banyak tau kasi ibu hadiah... ibu janji akan simpan semua hadiah yang kakak bagi sebagai kenangan untuk ibu... nanti bila kakak dah besor ibu akan tunjukan kat kakak apa yang kakak dah bagi kat ibu... tapi sebagai ibu, ibu nak kakak jadi anak yang solehah, bersopan santun, baik ahklak, budi pekerti, pandai dan selamat dunia dan akhirat.
Ibu tahu kakak anak yang baik... sebab dalam usia kakak dari 3 tahun lagi kakak telah diuji dengan pelbagai ujian...sehinggalah sekarang masih diuji.... mudah-mudahan dengan ujian ini kakak akan perolehi kebaikan dan kesabaran dari ALLAH SWT.
 
Ingat ! Kakak, Arwah Abang Haziq, Arwah Abang Hazim dan Baby Aisha... Kau oranglah harta yang tidak ternilai untuk ibu dan ayah... dunia dan akhirat nanti.
Bye.........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan