Jumaat, 9 Mac 2012

Tentang Aku ... Bukan Tentang Dhia ...

Mai sini aku nak perkenalkan diri siapa aku yang sebenarnya. Awak-awak semua kalau blom kenai sapa aku, nie nak perkenalkan diri tapi bagi mereka-mereka yang dah kenai tak tengok gambar pon dah tau sapa aku.


Nie la ... aku. Aku yang bernama Siti Khodijah anak Haji Musa dengan Hajjah Enson tu. Isteri kepada en. suami, ibu kepada berapa orang anak ... mmmmm ... 4 orang anak 2 perempuan dan 2 lelaki. Dah kawin selama 10 tahun. Umur muda lagi ... bekerja makan gaji ngan gomen.

Gambar kat sebelah tu ... hanya memaparkan 2 orang anak daripada 4 orang anak. Tapi yang sebenarnya anak lelaki aku lagi sorang meninggal selepas 2 ari dilahirkan. Seorang lagi coming soon ... tunggu bulan Mei nanti keluar. Dalam gambar tu bukan baby tau tapi baby tua aku ngan en. suami. Biarpun umur dah 5 tahun tapi bagi aku dan en. suami dia masih baby. Bau badan pun macam bau baby jugak.

Nie la harta yang paling berharga untuk aku dengan en. suami. Anak-anak nie la yang menjadi pengikat dan pengukuh hubungan aku dan en. suami. Aku nak mintak tolong kat kawan-kawan yang membaca entry nie sila doakan yang terbaik untuk aku sekeluarga.

Apa yang aku suka ... suka apa ya ... entah la suka apa ... rasa-rasanya semua benda dan perkara-perkara yang baik semua aku suka. Suka masak pun ya, suka bercakap pun ya, suka buat kerja pun ya jugak ...

Ok lah dulu. Nanti klu cerita banyak-banyak pasal aku, awak-awak semua bosan pulak. Tenung la gambar aku ngan anak-anak lelama sikit supaya tak lupa, mana la nak tau kot-kot selisih ngan aku kat mana-mana tegur la yer ... Ok lah kita berhenti kat sini dulu, nanti kita sambung cerita.
 
Kepada anak-anak yang masih bersekolah dan guru-guru diseluruh Malaysia aku ucapkan "Selamat Bercoti Sekolah". Sebab pada ari nie cuti persekolahan telah bermula. Ingat jaga diri baik-baik no ... kalau memandu tu silalah memandu dengan cermat supaya selamat sampai ke destinasi yang dituju.

2 ulasan:

  1. salam,

    macam mana saya nak tanya pasal anak2 oku ni, can send me an email please azurah78@gmail.com

    azura

    BalasPadam
  2. salam,

    still menanti tunjuk ajar dari puan...

    azurah

    BalasPadam