Sabtu, 24 Mac 2012

Mari Makan Vitamin Dan Minum Susu ...

Nie la vitamin yang dibekalkan oleh hospital untuk aku makan sepanjang tempoh kehamilan. Ada 3 jenis semuanya:-

Neurogain PB Omega 3 (dalam botol), Asid Folic dan Iberet Folic (bungkus warna merah).

Tapi tekak aku dah tak lalu nak telan semua vitamin nie setiap hari. Jadi aku selang-selikan. Kalu hari-hari bekerja memang aku makan setiap hari cuma hari sabtu dan ahad saja aku makan tak makan.

Buku kecik tu pulak aku beli semalam kat kedai buku Jalan Tar. Dengan saiz yang kecik senang nak masuk beg. Semalam sempat jugak la baca sambil tunggu kakak keluar dari sekolah agama dia. Rega buku tu cuma rm 3.90 murah sangat.
  
Belom lagi susu yang aku minum setiap pagi dan malam. Susu yang menjadi pilihan aku susu EnfaMama A+ perasa vanila. Tapi aku tak la minum macam gitu ajer. Aku buat sirap bandung. Mula-mula tu minum putih cam gitu ajer tapi tak leh nak telan kau. So doktor cakap cuba pelbagaikan cara minum. Baru la sedap sikit. Dah nak abis dah susu nie aku bedal. Pasni aku nak abiskan susu yang dapat masa gi check up kat hospital. Banyak jugak dapat sampel susu. Macam-macam brand ada. Sekarang nie kat pasaran dah banyak susu untuk ibu mengandung. Kau pilih ajer nak brand apa dan perasa apa. Bagi ibu-ibu yang sukakan perasa vanila pilih ajer la dan bagi ibu-ibu yang sukakan perasa coklat silakanlah. Ikut selera masing-masing. Anak aku si Hazim pon minum susu brand yang sama tapi Enfakid A+ Step 4. Perasa vanila jugak. Tapi untuk baby nanti nak breastfeeding sepenuhnya. Boleh ker?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan