Khamis, 8 Mac 2012

Tengah Marah Nie....

Hari ni aku nak cerita sikit pasal kejadian petang semalam masa tunggu en. suami datang ambik nak balik rumah dari opis. Semalam aku balik agak lewat la jugak dari biasa dalam pukul 5.15 petang ... tapi ada kalanya lagi lewat dari waktu tu ... kadang-kadang 7.30 malam pun ada. Tapi yang jadi masalahnya semalam ... masa aku turun dari tingkat 13 ke lobby pejabat, aku pon dok la bertenggek kat tepi kolam depan opis nie. Sambil tu aku call en. suami cakap yang aku dah tunggu dia kat bawah. Jadinya aku bercakap sambil membelangkangkan jalanraya yang sibuk gila babas tu. Dalam tak semena-mena datang motor ex5 kalar merah kalau tak silap aku la. Sambil lalu dok buat bunyi tikus gaya nak ngorat. Aku pon lepas selesai cakap ngan en. suami terus toleh kat belakang. Tu dia ... pak cik tua perasan muda kot ... elok dia nak parking motor dia tu tepi ram ... aku gi kat betul-betul tengah tangga lobby apa lagi ... terus aku sound pak cik tua tu ...

Dengan tak sopannya, aku selambar jer bertempik ... kalu nak tau nie dialognya:

"Ooooiii ... pak cik, pak cik ada masalah ker? dok bunyi cuit ... cuit ... cuit tu apahal ... asal nampak pompuan jer bunyi la, tapi kalu jantan tak bunyi la pulak ..." Pak cik tu mula-mula macam angguk-angguk ... pastu dia diam ... agaknyer malu kot.
Lepas jer aku sound pak cik tu, aku terus masuk lobby pi kat kuanter report kat guard.
Ya la cuba awak-awak semua pikir ... aku dah la tengah cakap telefon ngan suami ... pastu dengar pulak bunyi ala-ala orang nak ngorat ... tak ker biadap namanyer tu ... aku pulak dah tengah mengandung ... malu la sikit pak cik tua oiiii....

Memang gatal la pak cik tua nie. Tak kira pompuan tu bini orang ker, anak dara ker, mengandung ker, lawa ker hodoh ker, gemok ker, kurus ker asal nampak jer pompuan bunyi la tikut dia tu ... tapi kalau jantan lalu senyap ... pastu kalau bini dah datang kat dia lagi la diam.

Padan muka kau pak cik tua ... lain kali buat la lagi ... kalau orang lain boleh la kau dok kacau tapi jangan cari pasal ngan aku ... kali nie aku tak bagi muka kat hang tau. Kalu jumpa lagi dan dengar lagi dok buat hal yang sama siap la hang pak cik tua gatai ... Tahu la aku nak buat pa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan